Vilkår

Vi har lagt ut våre vilkår og betingelser nedenfor. De er ikke altfor kompliserte, men vær så snill å lese dem nøye. Det er verdt å merke seg at "vi" eller "oss" betyr Sykkellevert og "du" din "etc. refererer til kunden. Sykkellevert er en gunstig og miljøvennlig sykkelleveringstjeneste som alle kan få glede av!


Bookingtider og ventetider.

Alle leveranser er samme dag med mindre vi har laget en spesiell ordning med deg. Våre standardleveranser på samme dag skal leveres før arbeidsdagen slutter (17.00), selv om vi forbeholder oss retten til leveringstid kl. 17.30. hvor det er aktuelt.

Leveransen på 4 timer eller 'halv dag' kan bestilles innen kl. 10.00.  Men vi vil sette pris på tidligere bestillinger. Bestillinger etter kl 10.00 kan medføre en ekstra kostnad. Vær så snill å sørg for at varen din er klar når vi kommer for henting. Det hjelper oss virkelig med å holde tid!


Priser

Våre priser er strukturert etter vekt og størrelse. For kunder som ønsker å opprette varig avtale, kan vi tilby en individuell prisstruktur som passer behovet. Vi forbeholder oss retten til å endre våre publiserte priser uten varsel om nødvendig. De eksisterende kontraktene vil imidlertid ikke endres i løpet av kontraktsperioden. Sykkellevert priser satt opp for å halvere dine frakt kostnader.


Hva vi kan levere, og hvor mye?

Vi kan levere brev, pakker, bokser, filer, blader og annet utskriftsmateriale, blomster, fersk mat (inkludert kjølegjenstander), resepter og gjenbrukbare varer som ikke er kretskort, for eksempel elektriske varer, dekk, kartonger etc. Hvis du usikker på om vi kan levere varen din eller ikke, vennligst kontakt oss for å diskutere saken. Vi kan ta opp til 300 kg i våre sikre lastebokser. For levering av flere varer over denne vekten, kan vi ordne flere sykler skal levere. Vi vil ikke frakte sprengstoff, giftstoffer eller ulovlige gjenstander.


Emballasje og merking.

Vårt lastplan er helt vanntett og transporterer varer tørt og trygt, men det er kundens ansvar å pakke varer riktig for levering. I tilfelle av skjøre gjenstander, for eksempel glassvarer, blomster eller kaker, kan vi tilby ekstra emballasje og / eller bobleplast, men det må du oppgi til oss når du bestiller leveransen.

Vennligst sørg for at vi har riktig navn og adresse for leveransen. Dette må enten skrives på varen, i en e-post eller i et eget notat.


Levering.

Våre standardleveranser vil bli levert mellom 11.00 og 17.30. Vi leverer til adressen du oppgir, til avtalt tidspunkt. Hvis det ikke er noen til stede for å motta varen, vil vi levere varen til et tidligere avtalt trygt sted eller, hvis ingen av disse er tilgjengelige, ta varen tilbake og levere ved et senere tidspunkt. Retur av vare vil medføre ekstra kostnader.


Ansvar.

Begrenset ansvar, direkte tap og indirekte tap.

Ved direkte tap av eller skade på en vare fra oss, under et hvilket som helst punkt som det er i vår omsorg, refunderer vi deg for det aktuelle produktet opp til maksimalt 500 kroner per vare og totalt 2000 kroner for flere varer. Vær oppmerksom på at vi hittil aldri har mistet eller skadet et produkt og ikke har tenkt å starte! Vi foreslår imidlertid at du kjøper separat forsikring for en vare med høy verdi.

Vi vil ikke holdes ansvarlig for eventuelle indirekte tap for deg, din bedrift eller noen tredjepart.

Det indirekte tapet kan skyldes følgende:

- Forsinkede eller avbestillte leveranser (for eksempel forårsaket av forsinkelser til tidligere levering osv.)

- Ekstremt vær (for eksempel stormer, snø / is, flom)

- Tekniske problemer.

- Ulykker.

- Kriminelle handlinger fra tredjeparter som tyveri eller hærverk.